tisdag 14 augusti 2012

Skönhets tips

Har länge velat testa någon slags bb cream när alla pratar om den. Men exakt vad är då en bb cream? Sökte lite och hittade det här på wiki.

"BB krämer finns i en mängd olika formuleringar och kvaliteter främst uppfattas som anti-inflammatoriska och har en lugnande effekt. Som företag inriktade till en början på den östasiatiska marknaden, BB krämer har ett begränsat antal nyanser. På grund av dess "multi-tasking" allt-i-ett fastigheter - fuktkräm, primer, foundation, och Sunblock."

Varför vill jag då ha en bb cream... Det var längesedan som jag slutade använda foundation för det kändes alldeles too much som man applicerade på sitt ansikte. Men vi alla har säkert haft en liten period då våra kära finnar bryter ut i ansiktet. Så under den tiden vill man gärna täcka dom tills dom försvinner. Men om man inte vill använda foundation så tror jag att en bb cream är lite bättre. För det ger en mer naturlig look.

Nu har många andra kända märken som inte är så "exklusiva" och inte kostar en förmögenhet att köpa (L´oreal, Max factor, Garnier) gett sig an på bb cream. Alla har olika priser. Men tror ingen av dom är överstiger 200 kr.

Jag har testat L´oreals bb cream. Jag gillade konsistensen. Först är den lite kornig och färgen som man trycker ut är först vit. Men när man applicerar den förvandlas den till den normala färgen. Täcker jätte bra. Trevlig applicering. Enda nackdelen med den var att jag skaffade färgen "fair" vilket var alldeles för mörk för mig. Så ingen heltäckande på ansiktet. Men den täcker bra där man har rödheter eller på små finnar iom den neutraliserar rödhet.

Testade sedan Max factor. Den gillade jag inte. Den var alldeles för tjock. Kändes som en foundation. Så nej till den. Tur var köpte jag den aldrig utan provade den inne på Åhlens. ^^

Efter det köpte jag faktiskt Garnier bb cream. Väldigt lös i konsistensen. Men den är dryg. En liten klick räcker. Täcker helt ok. Känns väldigt lätt när man applicerar den. Återfuktar. Har väldigt torr hy men behövde inte någon återfuktande kräm under. Så än så länge är den bra. 99 kr gick den på. Köpte den på H&M.



Tänkte kunde lika bra ge mer tips om några favoriter som jag har... :) En av mina absoluta favorit parfymer. den gick inte på så mycket har jag för mig. Var på en kampanj på Åhlens när jag skaffade den. Den luktar otroligt gott. Väldigt bra sommardoft.

Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque. Väldigt bra inpackning. Jag är nöjd med den. Luktar jätte gott också. :) 139 kr tror jag den gick på. Absolut värt.



Max factors läppstift - Stardust pink. Jag älskar den här färgen. Ger en mjuk rosa nude färg på läpparna. Den är inte alls lika lila som den är på bilden. Mer en väldigt mjuk rosa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar