fredag 12 oktober 2012

Fury

Jag älskar youtube. Seriöst. Finns så många talangfulla människor där ute att man blir helt positivt överaskad. Svårt att tro att någon med en handdocka kunde te.x. vinna talang år 2009 eller när det var. Men ok... Ge mig en hand-docka så ska jag visa er entertainment. xD

That´s not the point... Kollade in ett klipp inne på youtube. Och hon som gjorde videoklippet hade olyckligtvis på sig en pälsjacka.. Och det var kommentarer hur äcklig hon var, att hon inte tänkte på djuren etc, etc.

Personligen: Jag är starkt emot pälsindustrin. Även fast jag äter kött. Men jag kan se viss skillnad där. Utan kött hade jag inte kunnat äta normalt. Hade säkert gått... Men jag hade inte mått bra av det. Och det är naturens gång att äta eller att ätas, right ? Circle of life. Lyssna på Mustafa. 

Men att döda djur bara för nöjes skull eller/och för att bära päls ? Why... ? Finns inte en endaste good reason till det. Fryser du ? Klä på dig varmare. Finns hur många jackor som helst som inte innehåller döda delar av djurlik liksom...

Så sjukt att döda ett djur för pälsens skull. Det är ett liv ? Och även fast pälsen kanske kommer från något slakteri eller whatever så tycker jag det fortfarande är... Nej, jag skulle aldrig kunna ha på mig något sånt. Och jag skulle antagligen inte gå nära någon som bar päls...

Men det jag vill komma till är, vi alla har olika åsikter. Jag accepterar folk som tycker det är fint eller snyggt att bära päls. Det är deras val. Och jag vet att folk tycker det är hyckleri att vara emot pälsindustrin men äter kött. Det är ok. Jag äter iaf inget djur som är utrotningshotat.


Men att slänga ur sig en massa onödiga kommentarer för någon personliga val ? Det gör nästa dig lite värre... Det är som att börja kritisera dig för något som du tycker om. Just saying. Visst kan du uttrycka dig vad du känner och tycker. Men håll det någorlunda clean... Det är lite som handdockan. Lika meningslöst att trycka ner andra som att snacka med en tygbit över din hand.

Finns där en talang som är duktig på det han/hon gör, så visa some respekt. Och bara var glad att det finns människor där ute som är villiga att lära ut vad dom kan. Och tar sig tid. Gillar du inte det. Är det ingen som tvingar dig att se klart på det. Och sedan lämna en elak kommentar efteråt, för token of "appreciation". That´s lame.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar