fredag 16 november 2012

Mario Badescu

Tänkte rekommendera ett jätte bra märke för acne eller mindre utslag. Mario Badescu. Jag fick hem ett litet prov från Mario Badescu - Acne Facial Cleanser och jag prövade det.

Kan säga att den är den bästa facial cleanser som jag har använt. Så här står det om den: Mario Badescu - Acne Facial Cleanser förebygg finnar och framtida utbrott med denna exfolierande och djuprengörande ansiktsrengöring som är framtagen med salicylsyra, känt för sin förebyggande effekt. Innehåller Aloe Vera och Kamomill som är naturliga ingredienser för att vårda irriterad hud."


Den kostar 190 kr på eleven. Den är dryg, tar även bort smink och man känner nästan resultat direkt. Man kan använda den 2 gånger om dan, men om man har känslig hud så skulle jag nog bara använda den kanske 1 gång om dan eller 1 gång i veckan. Det känner man som bäst själv. :)

När jag hittar någon brand som verkligen fungerar (tydligen så tål jag inte så många produkter som innehåller många olika kemikalier, vilket är bra) så försöker jag se om det finns några andra produkter som verkar intressanta.

Jag hittade Mario Badescu - All Purpose Egg Shampoo. Den kostar 129 kr för 236 ml och 199 kr för 473 ml. Ingredienser: Deionized Water, Ammoniumi Lauryl Sulfate, Sodiuml Chloride, Egg. Perfekt för oss som har känslig hårbotten.



Och just nu har eleven.se 11% rabatt till den sista november om man slår in XMAS2012

Det är bra att tänka på vad man använder till sig själv tycker jag. Det finns massa ingredienser som är helt totalt onödiga i många produkter nu förtiden. Kan vara farligt att andas in vissa ångor från olika skönhetsprodukter. Som kan ge allergi och en massa annat dåligt för dig.

Några ämnen som är bad:

Sodium Lauryl Sulfate, Laureth Sulfate, Mineralolja, Paraffinolja, Vaseline, Propylene Glycol, Parabener, Silikon och Propylenglykol.

Kärt barn har många namn. Så många av dom här ämnena kan gå via andra namn också. Är man intresserad vad vissa ämnen är kan man alltid googla det. Finns många som förklarar för dig vad som är farligt eller ofarligt.

Bra länkar:

Men man ska inte snöa in sig för mycket på det. Men tänk bara långsiktigt. Och det är ju bara logiskt att man mår bättre ju mer nyttiga och oskadliga ingredienser det är. :)

En annan produkt från eleven som jag tyckte om är Love&Toast Lip butter. Så här står det om den: 

"Behandla läpparna med saftiga, återfuktande läppbalsam. Naturliga och ekologiska ingredienser inklusive supermjukgörande ekologisk extra virgin olivolja, bivax, ekologisk jojobaolja och sheasmör samt närande aloe vera och E-vitamin. Lämnar läpparna redo för kyssar!"

Kommer i många olika smaker och kostar bara 39 kr. 
Fri från: Parabener, ftalater, vaselin, mineralolja, propylenglykol, retinol, sulfater & syntetisk färg.

Tummen upp !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar