torsdag 24 november 2011

Ensam på jorden

Ser på en film som heter The Quiet Earth. Handlar om en man som vaknar upp helt ensam i sin stad. Tänk så coolt det hade varit. Att vakna upp helt själv.

Menar, hur tyst allt måste vara. Inga djur, inga människor, inga bilar, inga flygplan, tåg, bussar eller allt annat som låter. Tänk om allt skulle vara helt vindstilla med. Lite mer så där skrämmande känsla tror jag. För då känns det verkligen som allt har försvunnit.

Tänk om man kunde se alla bilar stå tomma mitt på vägen på väg in till stan. Så himla kusligt. Hela stan är tom mitt på dagen. Om man kunde få igång filmerna inne på biosalongen hade det varit coolt. Hela biosalongen för sig själv. Gå på Zoo hade kanske inte varit så givande med tanke på alla djur är borta.

När jag var mindre tänkte jag på hur det skulle vara att bli inlåst på Ikea. Jag har alltid gillat Ikea av någon konstig anledning. Tänkte mycket på hur roligt det hade varit att hoppa i alla sängar. Så mycket prylar. Och att det var så stort. Hela Ikea gav lite som en hemkänsla med alla små kök och vardagsrum som var uppbyggda.

Men vad hade man gjort ? Efter ett tag måste allt kännas tråkigt. Jag vet inte om jag hade bosatt mig i något stort slott bara för att. Eller i någon lägenhet. Tänk att dagarna och tiden hade inte spelat någon roll.

Nej, nu blev jag trött..." / Allt tänkande sög musten ur en. Skojar.
/ Sleep tight

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar