tisdag 29 november 2011

Gaze

Jag är alltid duktig men idag har jag varit lite extra duktig. xD Tvättat och städat. Och som man älskar SD right now. Eller inte. Ett exelant uttalande dom åter igen har gjort:

"Fullmäktige i Älmhult: "Inget nedvärderande med ordet neger...", "finns röda raser, gula raser, vi och negrer...negrer är negrer" SD:s pressansvarige försvarar henne genom att säga "neger är en färg"

Waw.. Really ? Man blir nästan lite chockerad hur intelligenta människor där sitter. Där jag bodde innan i Skåne sitter SD som tredje största parti i kommunen. Ett litet uttalande från gruppledaren i SD:

"Det behövs inte läggas några fler pengar på någon ny integrationsberedning då vi inte behöver integrera flera. Vi skall nämligen inte ha fler s.k. flyktingar och ”flyktingbarn”! Vi kräver en folkomröstning om flyktingmottagandet i denna kommunen! Vi vill kommunen skall säga upp avtalet med Migrationsverket om mottagande av dessa! 

Vi har nämligen inte råd med det, vi har inga lägenheter till det, och vi har till slut inga jobb till dessa ofta outbildade personer som kommer från fattiga länder. Låt de rika kommunerna ta hand om de flyktingar som kommer! Låt de bosätta sig i samma områden som deras kommunalråd bor i! Så blir det kanske annat ljud i skällan!"

Japp Vuxen människa som pratar lika bra som en 16 åring. Och i min skola där nere, var det fullt med såna personer. Elever som satt inne i lektionen och pratade högt hur mycket dom hatade invandrare och hur dom bara förstör Sverige. Ingen lärare brydde sig direkt heller. Inte vet jag... Men dom kanske tyckte detsamma. 

Man blir fortfarande förvånad hur människor i vuxen ålder kan hålla på så här. Jag undrar hur dom fungerar. Fick dom ingen napp när dom var mindre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar