söndag 1 januari 2012

Reality check

Ok. Nu börjar jag tröttna lite på alla nyårslöften.. Jag förstår inte alla som säger "det här året ska jag bli en helt ny människa !" Ok.. Bara för att klockan passerar efter midnatt så ska du bli en brand new person ? Nej ! Vem försöker du lura ?

Visst kan man alltid förbättra sig.. Men du kan aldrig bli en helt ny person. Du är fortfarande du. Nyårslöften är så överskattat. Massa löften hit och dit och så händer inget.

Folk ställer alldeles för höga krav på sig själva som dom inte kan leva upp till. That´s all I´m saying.. Fan vad jag hatar det. Det blir bullshit i mina öron. Och då tänker jag.. Hur är du som person i vanliga fall ? Har du inga reality checks ? Eller gillar du bara att skryta ? Drama queen ?

Och så kommer vi till det här klassiska också. Bara för att det är nyår måste man komma på en massa löften som man annars inte hade ? Vad är det ? Försök ansträng dig ist varje dag att förbättra dig. Vill du ha den där dyra bilen ? Get to work. Finns inga önskningar eller mirakel (kanske lotto.. men du har större risk att bli träffad av blixten än att vinna på lotto) som kan skaffa dig den dyra bilen. Vill du bli en bättre och ärligare människa ? Börja arbeta mer på dig själv än på andra. Du har inte ens hittat dig själv än och försöker redan vara någon annan ? Det kommer aldrig gå. Inte förens du vet vem du är kan du se dig själv gradvis förändras. Du vaknar inte upp en dag och *pang* så har du förändras. That´s wishful thinking !

Det är ett nytt år. Ingen extrem makeup change. Du kommer fortfarande vakna upp precis samma som innan. Menar bara.. Var mer ärlig. Det kan bli allas nyårlöften. 

Bli mer ärlig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar