måndag 26 december 2011

The holidays are over

Thank god... :p Visst, trodde jag att jag skulle gilla Julafton. Mest för jag hade en bild att det skulle bli/vara jätte mysigt med julpynt och jul-spirit. Men antingen har jag dött inuti eller så har all magi försvunnit. Eller så undrar jag varför jag lät dig åka för... Men jag kan inte vara självisk och säga stanna bara för min skull..

Anyway... Fy som det blåste igår. Lät som vilda västern där ute. Tycker det är ganska mysigt att somna till blåst eller när det regnar tungt. Men igår kunde jag inte somna förens runt 5 på morgonen. Utan att ha druckit julmust. Såg på Friends. Lyssnade på musik. Spelade ett tag. 

Spelar ett gammalt spel som man har haft länge till ps2. Drakengard 2. Det är faktiskt ett ganska fint spel. Det som fick mig att verkligen fastna var när man var på öppna landskap kunde man kalla på den här stora draken, Legna när man var Nowe. And Legna can spit balls of flames ! ^_^

Kort förklarat så handlar det om Nowe då och om hans början som en knight i riket. Redan efter hans första uppdrag får han reda på att the district styrs av 4 "nycklar" som gör så att världen kan överleva. Och att det är då the knights ansvar att skydda dom här 4 nycklarna. Och dom är nu på väg att beskydda en av nycklarna mot fiender.

På vägen möter han Manah. En ung tjej som är rebellisk mot the district. Hon tycker the knights dödar fler folk helt i onödan än räddar dom. Och att dom 4 nycklarna inte räddar världen utan ger lidande och död åt folket.

Nowe får upp ögonen efter Manah berättade vad the knights gör och vad deras uppgift är. Efter ha fått reda på att hans kapten var han som dödade Nowes foster far som tog hand om Nowe som liten, räckte det för Nowe att gå emot the knights och han joinade ist Manah i en kamp att förstöra dom 4 nycklarna för att befria folket.

Väldigt stark berättelse mot slutet... Inget är som det verkar. Spelet har även tre helt olika slut. *_* Så det ger en också en väldigt bra anledning att spela om spelet tre gånger.




Det är ett hack´n slash spel vilket innebär att man får möta oändligt många fiender på en och samma gång. Klassiska hack´n slash spel är väl Devil may cry och God of War. Fast Drakengard har ett helt annat koncept.. Liknar lite mer som ett rollspel blandat med hack´n slash.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar