söndag 13 mars 2011

Inte ens... !

Jag har vetat att Anna inte har mått så vidare bra... Men hon har aldrig berättat för mig om vad eller varför. Kom ihåg när jag träffade hennes familj för första gången, dom pratade med Anna som hon typ inte fanns eller vad man ska säga... Jag har aldrig gillat hennes morsa från första början för fick sån konstig känsla av att hon inte alls gillade Anna.

Följde med Anna när hon skulle klippa håret och resten av hennes familj skulle också vara där. När vi kom in hälsade ingen på oss. Var bara vi och Annas familj. Jag trodde först dom inte hade kommit ! Sedan fattade jag att det var dom. Ingen sa något. Efter alla hade klippt sig utom Anna så stack dom bara. Frågade inte hur eller när Anna skulle komma hem.

Och så idag berättade hon att hennes morsa skulle kicka ut henne om hon inte tog tag i sin skola eller började jobba. För "hon går ju bara där hemma och gör absolut ingenting"

Det där känner jag igen så väl ! And it pisses me off ! Mitt ex, Andreas morsa var exakt likadan mot honom. Hon kunde slänga ut honom och låsa honom ute. Kom ihåg en gång vi båda sov hemma hos honom och hans morsa fick flipp... Vi fick inte vara hemma så hon slängde ut oss, kl 8 på morgonen. Ingen som vi kände var vakna vid den tiden så vi fick sova ute i garaget.

Finns inget värre än föräldrar som inte bryr sig ! Jag kan inte förstå hur man kan bete eller behandla sina ungar som dom inte vore någonting ! Det är för fan ditt barn ? Du ska ju försöka föreställa en bra rollfigur... Någon som man kan lita på, någon som man kan vända sig till, någon som kan ge en motivering till saker och ting, inspiration, hopp...

Iaf, frågade Anna hur hon skulle göra... Visste direkt att det var hennes morsa som ville kicka ut henne... Menar, alla har fan svåra perioder som man går igenom. Ibland mår man bara piss och orkar ingenting. Det ger ingen anledning att tro det värsta om en ? Men folk är så snabba att döma. Men dom sista personerna i ditt liv som ska döma är fan dina föräldrar...

Nej, sa till henne att sticka ner till sin mormor. Jobba hela sommaren, spara ihop pengar. Skit i alla andra. Tänk bara på dig själv, sätt upp mål som du ska följa. Så du har något att se framemot. Få en pause från allt. Softa och bara andas för en gång skull. Där Anna är nu, är jag med.

Jag är så jävla trött på mänskligheten i helhet... Så mycket falskhet, ingen moral finns. Allt handlar om pengar, makt, status. Ingen vänlighet finns kvar. Allt är så jävla ytligt. Och så ska det va. Fan heller...

I need a break. Men märker att inget förändrats. Situationen förändrats inte men människor gör, till det värre... Hela Sverige är ett enda stort fel. Förlåt, men vi lever i ett sånt konstigt samhälle... Sverige är bra på många sätt o viss. Men det finns inget liv här. Inte för mig iaf. Den här livssituationen passar inte mig.

Ska jobba fan.
Spara pengar sedan är det adios.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar