tisdag 22 mars 2011

Mina 5 dagar

Har haft 5 lovely dagar med DD.
Finns så mycket som jag måste berätta,
så vet knappt vart man ska börja men ska försöka fixa ihop något. ^^




Dag 1.

Anlände efter 5 dryga timmar. Som sittkompis på tåget fick man en lagom söt kille bredvid sig. Amerikansk tror jag att han var. Han var no fun för han satt mest och snackade i sin telefon. Tänkte om han var intresserad av att se Friends för om han kom från USA så kan han väl inte ha missat Friends (hallå...). Men det var han inte. Så efter ett par timmar klev han av och resten av åkfärden satt jag ensam.

Satte i gång Fight Club, lyfte upp min laptop och frågade alla om någon ville se filmen med mig men det var ingen... *SUCK* Så satt där i min ensamhet och såg på Brad Pitt och Edward Norton. Väldigt bra film. I början. Sedan spårade den ut lite och hela konceptet med Fight Club kändes som den försvann... Men allt som allt fick den 3 av 5. Borde ha döpt filmen till "I hit myself" ist.

Äntligen framme så mötte DD upp mig på centralen. Efter, åkte vi hem till honom där Loffe och lilla Conrad väntade på oss. Contrad aka the dog som Loffe passade. Skit gullig liten valp på 4 månader. Pittbull tror jag han var fast den mindre versionen.

Dag 2.

DD hade gjort värsta fina frukosten ! : ) Lite senare på dagen åkte vi 3 in till Nordstan och gick runt lite. Käkade sushi och köpte Tekken 6. På vägen hem såg vi den där månen som var alldeles röd. Den var fin. Kommer igen om 18 år.

Kom hem, en till Nisse joinade, vi spelade lite, snackade lite och spelade lite till. Tog det mest lugnt vilket var ganska så mysigt faktiskt.

Dag 3.

Persisk nyår ! *Heeellelujah* Åkte hem till DDs morsa som bjöd på värsta fina middagen. Sååå god mat ! Jag svär... Finns en röra som jag bara fullkomligt älskar... Den är så god att man bara kan leva på det, skojar inte. : ) DDs morsa hade gjort det skit fint. Fick välkoms drinkar, bjöd på lite tilltugg medans maten höll på att bli klar. Och maten... Persisk ris (godaste riset FYI), lammgryta, kycklinggryta, den där goda röran, lite pickles och sallad. Sedan till efterätt fick vi toscapäron och glass *mums*.

Jag hade det jätte trevligt. Vi såg även på när Barack Obama höll något tal i Brasilien. Han får verkligen hela min koncentration. Sån bra talare är han... Anyway. Vi gick ner till kajen och sedan åkte vi hem.

Fick reda på lite "bad news" så blev helt nere och slöt mig själv i tankar... Jag fattar inte hur det kan ta så himla mycket på mig. Hur jag kan bry mig så himla mycket. Varför ska jag ens bry mig för ?? Så himla onödigt... Sista gången.

Dag 4.

Jag och DD åkte till slottsgården ? Såg på sälar och matade lite ankor. Det var roligt. : ) Innan på morgonen skojade jag med DD att jag ville åka och mata ankor. Trodde han fattade att jag bara skojade men han tog det väldigt seriöst tydligen. Så vi matade ankor på slottsgården. : ) Jag gillar mata ankor. Det är avslappnade på något sätt. Och det är roligt. Och jag tror DD tyckte det med... xD Man kan aldrig veta säkert med honom... Skojar.

En roligt grej dock. Rätt som det var när vi stod där och matade ankorna, så flög alla bara iväg *fuuuuuff*. Där stod vi med ankor runt omkring oss och alla fick flipp samtidigt. Det blev sån vindpuff att vi höll nästan på att flyga bort vi med. Otroligt. : ) Skulle ha filmat det. Vi bara wtf happend ?? Bakom oss stod där en liten hundjävel som måste ha skrämt alla ankorna. xD

Vi skulle åka och se på bio med men vi missade filmen med 20 min så vi sket i det och åkte hem ist. Väl hemma såg vi på filmen Paul. Rolig film med killarna från bl.a. Shaun of the dead och Hot fuzz.

Dag 5.

Bye bye GBG. Det har faktiskt varit roliga 5 dagar... Så skönt att få komma bort lite och jag hade ju också saknat DD en aning. Vi gjorde så mycket mer men har glömt bort mer än hälften. Finns så mycket som sagt att jag får säkert inte med allt.

Tågen in till stan hade slutat gå (så typiskt) så fick ta bussen in. Men han med tåget. Väl på tåget så hade loket obs Loket ! Åkt på vilsespår. Så vi satt och väntade in det i runt 20 min... Först, tågen in var inställda, sedan så var loket till tåget borta ! Inte min dag...

Men nu är man äntligen hemma. Inte för att man har något emot att åka tåg... Anyway. Nu ska man se på filmen Ip Man 2. Fan, såg på Ip man på tåget... Fy fan så bra film !! Riktigt bra kung fu film, om Ip Man som var mästare av the martial art: Wing Chun. Ip man var även den första personen som lärde ut den stilen öppet. Ca: 2 miljoner idag lär sig Wing Chun. Den välkände Bruce Lee lärde sig Wing Chun av Ip man.

Fick till ett inlägg iaf. xD Lite flummigt kanske men det får duga. : ) Nu, filmdags !
/ Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar