onsdag 16 mars 2011

Support Japan ! - Tokyo 8.0 magnitude

Kom ihåg att jag såg på en anime serie för ett tag sedan som hette "Tokyo 8.0 magnitude" som handlade om att Japan precis hade råkat ut för en enorm stor jordbävning. Släpptes för ca 2 år sedan. Japan förutspådde detta för ett tag sedan och deras förväntningar slog sorgligt nog in... Och mer där till.

Jag har alltid varit smått förälskad i Japan. Mer än mitt eget hemland om jag ska vara ärlig... : ) Så detta kom som en chock när jag hörde på nyheterna om vad som hade hänt...

Men lustigt nog tänker jag på allt som händer runt om i världen. Alla naturkatastrofer. Den stora översvämningen i Australien för att ta ett exempel. Hur världen börjar ta sig en vändning känns det som. Sakta men säkert. Jag tycker det är något vi borde ha i åtanken. Men som vanligt tänker människan på helt andra saker än om vår egen hemplats... Som te.x pengar och politik.

Om man ska tänka utan för ramarna, så tänker jag faktiskt mycket på år 2012. xD Jag är inte troende men jag tror mycket på det vidskepliga. Finns många olika teorier som handlar om år 2012. Men en teori som jag tror på att är 2012 inte kommer bli jordens undergång, utan vi människor kommer bli fria. Sedan vi blev till har vi levt förutbestämt. Ödet, kan man väl kalla det för. Men på år 2012 kommer vi bli fria från vårt öde och vi kommer skapa vår framtid själva.

Vem vet vad vi kan göra om det stämmer ? Är det säkert att vi människor får lösa tyglar ? Jag tror antingen kan vi rädda vår planet eller så kan vi förindra den... Vi måste bara lära oss att ta hand om varandra ! Det är det här det hela har gått ut på. Att ta hand om varandra. Men hittills har vi inte gjort något speciellt bra jobb ?! Vi behandlar varandra som vi inte skulle vara värda någonting... Vilket är skrämmande.

Därför uppskattar jag när jag ser folk som har makten att kunna ändra på saker och ting till det bättre. Som inte utnyttjar sin position till något dåligt eller blundar för saker som händer runt om i världen ! Som faktiskt tar tag i saker och ting. Alla har inte en röst som hörs. Faktiskt, så är det. Dom som kan göra en skillnad är offentliga personer. Som Opera... Och det irriterar mig när jag ser folk som kan göra skillnad, inte gör det.  Allt idag känns så korrupt och konspirerat.

(Uh-uh ! Min fb fungerar inte medans jag skrev detta inlägg. "Account Unavailable. Your account is temporarily unavailable due to site maintenance. It should be available again within a few hours. We apologize for the inconvenience.)

Inconvenience ? Vad händer här näst ? Lockdown on my internet ? xD Nej, men lite lustigt var det allt när man snackar om samhällen som är korrupta och så mycket konspiration det finns.

Allt det här för Japan. ^^ Men det är tankar som flyger i mitt huvud just nu. Sa att jag tänker extremt mycket. På allt.

Anyway. Gillar Nigahiga video. Han har runt 4 miljoner viewers. Och gör skillnad. Gör man gott, kommer gott. Tänk på det. Det finns direkt ingen tid att vara självisk just nu... Som att tänka "lönt" eller "vad tjänar jag på detta". Det är liv som går till spillror... Liv som du kan rädda. Det är nog det mest dyrbaraste du kan stå till tjänst med att hjälpa till... Om alla bara kunde förstå själva värdet i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar